Sidang Pembaca Budiman

Blog ini tidak terhad kepada penyediaan resepi makanan. Tetapi blog ini menyelitkan cerita-cerita dan juga berita yang berlaku di sekeliling kita.

Sekiranya para pembaca merasakan blog ini boleh diterima, diharap dapat memberikan komen membina bagi setiap posting yang dilakukan sebagai sokongan dan dorongan untuk saya terus ber'blogging'..

Selamat membaca..
SmartMove

Ayam Merah Serai




Ini resepi kedua saya dalam tempoh sehari.. kebetulan bahan-bahan yang ada agak banyak jadi saya lebih kepada serai dan daun ketumbar. Ini antara bahan favourite saya untuk memasak. Cuma bezanya para pembaca sekalian, saya tidak pandai nak menghias masakan saya.

Bahan-bahan & cara-caranya
A. Untuk Ditumis
-Bawang besar dihiris halus
-Bawang putih dihiris halus
-Serai dihiris halus
-Daun ketumbar dihiris halus
-Garam & Gula Secukup Rasa
-Sos Tomato

Tumiskan bahan tadi sehingga naik bau, kemudian masukkan sos tomato secukup rasa. Selepas itu masukkan ayam dan tunggu sehingga empuk.
-Adalah lebih baik kalau ayam itu digoreng terlebih separa masak dahulu (hanya dengan disadur garam untuk mengelakkan ayam terlekat) untuk menyedapkan rasa dan ayam cepat masak.

Selamat mencuba..
Generated Image

0 ulasan: